Nový DJI Mavic AIR, vyplní chýbajúcu medzeru medzi Sparkom a Mavicom PRO ?

 Základné parametre tohoto zariadenia sú naozaj v strede medzi Sparkom a Mavicom PRO rovnako ako aj cenová hladina ktorá je akceptovatelných 849 eur. 

Zatial čo má spark maximálny uvádzaný dolet v EU do 2000m (v USA majú povolený vyšší vysielací výkon) Mavic Air je schopný o niečo viac, 2500m je úctyhodné číslo a málo odvážlivcov nechá svojho drona zaletieť tak ďaleko. Mavic Pro má technológiu prenosu ktorá dokáže dáta preniesť až na úroveň 4000m (v USA je deklarovaný dosah až 7000m).

Kamery:

Spark: Full HD 1920×1080 30p

Mavic AIR: 4K Ultra HD: 3840×2160 30p 

Mavic PRO: 24p 4K: 3840×2160 30p + C4K: 4096×2160

Výdrž batérie:

Spark má výdrž batérie deklarovanú na 15minút čo je v prípade tohoto "selfie" drona postačujúce ale pokiaľ by ste chceli s ním zaletieť ďalej batéria vám nemusí stačiť. 

U nového Mavica AIR zachovali malú kompaktnú velkosť ktorá mu naplno konkuruje, výdrž batérie podstatne predĺžili na 21 minút takže sa nemusíte báť aj vačších vzdialeností.

Mavic PRO má z týchto dronov najvačšiu výdrž 25 minút, dokonca pri verzii Platinum až 30 minút vďaka účinnejšiemu pohonu ktorý používa nový typ vrtúl. S takou výdržou sa kľudne môžete pustiť na návštevu do susednej dediny skontrolovať výsledky futbalového zápasu dedinskej ligy.

Funkcie a autonómne režimy:

Všetky tri drony majú velmi populárne a žiadané funkcie "active track" teda autonómne prenasledovanie objektu, okrem toho "orbit" oblietavanie objektu v kruhu, "tapfly" dron letí na miesto na ktoré kliknete v aplikácii na obraze, "tripod" dron stojí na mieste a kamerou sleduje daný objekt tak aby bol komponovaný v strede obrazu, "gesture control" dron je ovládaný pomocou gest rukami. Tieto funkcie sú najpoužívanejšie.

Čo sa týka nového Mavica AIR má nové režimy vďaka letovému systému "flight autonomy 2.0"  letový systém si vytvára 3D mapu okolia a vo všetkých režimoch sa vie lepšie a bezpečnejšie vyhýbať prekážkam. Pribudla aj funkcia "quick shots" ide o režim v ktorom dron robí automatické zábery objektu ktoré sú viac dynamické, počas sledovania mení aj výšku a vzdialenosť od objektu tak aby video vyzeralo ako od skutočného profesionálneho pilota. K foteniu pribudol program pre sférické panorámy.

Pre bezpečnosť letu má Mavic AIR pridané protinárazové senzory aj v zadu čo zachráni veľa pilotov ktorí si nekontrolujú priestor za dronom a radi oberajú zo stromov orechy pomocou drahého dronu :) tu vyzdvihnem osadenie kamery ktorá je schovaná v konštrukcii dronu.

Osobne som z nového Mavica AIR velmi milo prekvapený, jedná sa o velmi dobrý pomer cena-výkon, malý a kvalitný dron ktorý sa lahko zmestí na cesty, je praktický, a jeho hlavné parametre nadmieru postačujú vačšine bežných užívatelov. 

FOTO : HALFCHROME, dcrainmaker